Main menu

Jammer dat NS zich alleen richt tot de 'beste reizigers' en zo iedereen negeert die op reisgebied minder presteert.

Circulair ondernemen

CirculairIn 2050 moet de hele Nederlandse economie circulair zijn. Een mooi voornemen van de overheid dat nog maar weinig handen en voeten krijgt. Strukton, Facilicom en Ballast Nedam gaan het nu al proberen met de bouw van een restaurant in Utrecht dat moet uitgroeien tot een theater voor de circulaire economie. Facilicom-divisie Albron is verantwoordelijk voor het restaurantconcept: de leveranciers werken op basis van pay for use, de kok maakt gebruik van urban farming. Weergaloos met Woorden schreef erover in het blad Facilitair! en op facilitaironline.nl

Het recht op schoonheid

RoosegaardeEen interview met de bevlogen kunstenaar en innovator Daan Roosegaarde is altijd interessant. Zeker als hij met een prikkelende primeur komt: in Facilitair! vertelt hij dat hij heeft aangeklopt bij de VN om te bepleiten dat er een recht op schoonheid moet komen voor iedereen.

Radicale innovatie

Yuri vGeestBiotechnologie, nanotechnologie, neurotechnologie, kunstmatige intelligentie en andere technologieën zullen de wereld ingrijpend veranderen. Weergaloos met Woorden interviewde Yuri van Geest van de Singularity University over deze periode van radicale innovatie die eraan komt. Lees het interview

Een manifest voor Incluzio

manifest incluzio coverIncluzio is een nieuw bedrijf met een vernieuwend concept voor de zorg in de wijk, de dienstverlening en het sociale domein. Weergaloos met Woorden heeft de naam bedacht. Adviseerde geen brochure te maken maar een manifest waarin de ambities veel beter zijn weer te geven. Schreef het manifest. En de teksten voor de website. Ga naar de website van Incluzio of lees het manifest

Gezocht: magazijnbediende

Vader links in hoek Uitsnede

Mijn grootvader Bernard (B.J.J.) Bokern was de gedoodverfde opvolger voor de kleine keten van manufacturenzaken van zijn vader. Maar hij ging gewoon in loondienst. In Amsterdam werkte hij zo’n twintig jaar als magazijnbediende. Maar bij welke zaak? Deze foto is vermoedelijk in of rond 1925 gemaakt bij een jubileum van de winkel. Wie kent deze foto, herkent een persoon of weet welke zaal dit was? Klik voor een vergroting

Reconstructie van een 'viral'

Whitepaper NUMet de kreet ‘Daniël had kanker. En nu is hij boos’ wist Daniël de Rijke in drie dagen tijd een enorme mediahype te veroorzaken. Zijn blog kreeg 85.000 pageviews. Hij bereikte 805.000 unieke Twitteraccounts. En via de landelijke media kwam het verhaal bij 7,93 miljoen mensen terecht. In de gratis whitepaper ‘Daniël had kanker. En nu is hij beroemd’ de vier fases waaruit deze mediahype heeft bestaan, een inventarisatie van het maatschappelijk effect, de geleerde lessen en enkele heldere conclusies. Download de whitepaper